Celkový servis se doporučuje provádět každých 4 až 6 let a zahrnuje: demontáž, čištění, výměnu standardních dílů strojku (včetně některých ručiček), montáž, mazání, seřízení a nastavení funkčních parametrů strojku; výměnu všech těsnění, kontrolu vodotěsnosti; výměnu baterií u quartzových hodinek; leštění pouzdra a náramku.
Leštění pouzdra a náramku
Pokud jsou vaše hodinky již viditelně opotřebované a projevují známky dlouhodobého nošení, je možné tuto situaci napravit repasí. Během tohoto procesu jsou jak pouzdro, tak i kovový náramek, které byly opotřebované, nově matovány na místech, kde se projevoval lesk, a naopak vyleštěny na místech, kde byly známky matnosti. Po provedení repase tak hodinky vypadají jako zbrusu nové. Tento typ inovace se nejčastěji provádí u pouzder a náramků vyrobených z kvalitní nerezové oceli nebo někdy i titanu. Je však důležité poznamenat, že renovace není možná v případě povrchových úprav.
Výměna skla
Výměna skel na hodinkách může probíhat jak s běžným křemíkovým, nadstandardním safírovým, tak i hesalitovým sklem. Postup výměny je prakticky identický, avšak safírové sklo je vzhledem ke své odolnosti vůči poškrábání obvykle dražší. Skla se liší nejen ve svém průměru, ale také v tloušťce, neboli síle. Běžná skla používaná pro hodinky mají typicky tloušťku kolem 1 mm. Skla o tloušťce 2 mm jsou nasazována do hodinek s vodotěsností nad 100 metrů, neboť ve větších hloubkách může vyvíjet dostatečný tlak, který by mohl způsobit prasknutí skla. Po výměně skla je nutné provést opětovné testování vodotěsnosti, zejména u hodinek určených k použití ve vodě.